hoeveelheid goederen vervoerd op waterwegen beheerd door De Vlaamse Waterweg uitgedrukt in tonkilometer
Filter
8885 resultaten
- Evolutie van het aantal en het bedrag van de uitbetaalde opleidingscheques geaggregeerd per maand en uitgesplitst volgens de volgende kenmerken: geslacht, leeftijdsklasse, registratietype en scholingsgraad.JSONXLSCSV
- Evolutie van de uitbetaalde AP (Aanmoedigingspremie) bedragen geaggregeerd per maand en uitgesplitst naar volgende kenmerken: geslacht, leeftijdscategorie, motief, onderbrekingstype, alleenstaande, sector en provincie.XLSCSVJSON
- product van filelengte en fileduur, cumulatief over de beschouwde periode, cumulatief over wegvakken van het hoofdwegennet
- Deze dataset bevat de locaties van de fietstelpalen die beheerd worden door de Stad Gent (Mobiliteitsbedrijf). Van elke telpaal zijn er ook aparte time series te downloaden via het Open Data Portaal.
- In het kader van de droogtestudie voor Gent (2021) werden verschillende kaarten opgemaakt.Dit verzameling geeft een overzicht van het beschikbaar materiaal voor de aanmaak van de "GIS-analyse en data kaarten".De GIS-analyse en data kaarten tonen achterliggende analyses die uitgevoerd werden, zoals de gemiddelde verhardingsgraad per perceel en de irrigatienood voor landbouwpercelen, alsook de geografische verspreiding van de data die verzameld werden, onder andere infiltratiecapaciteits- en grondwaterpeilmetingen.Legendes voor de visualisatie van de bronnen in ArcMap en in QGIS, samen met de Tiff bestanden, zijn onder "Exporteren" te vinden.
- MICA - Muskrat occurrences collected by RATO in East Flanders, Belgium is an occurrence dataset published by the Research Institute of Nature and Forest (INBO). It is part of the LIFE project MICA, in which innovative techniques are tested for a more efficient control of muskrat and coypu populations, both invasive species. This dataset contains muskrat trap captures. Here it is published as a standardized Darwin Core Archive and includes for each occurrence record an occurrenceID, date, location, the number of recorded individuals, status (present/absent) and scientific name. Issues with the dataset can be reported at https://github.com/inbo/mica-occurrences/issues We have released this dataset to the public domain under a Creative Commons Zero waiver. We would appreciate it if you follow the INBO norms for data use (https://www.inbo.be/en/norms-data-use) when using the data. If you have any questions regarding this dataset, don't hesitate to contact us via the contact information provided in the metadata or via opendata@inbo.be. The data were collected as part of the MICA project, which received funding from the European Union’s LIFE Environment sub-programme under the grant agreement LIFE18 NAT/NL/001047.
- Lijst van alle ESF-, AMIF-, YEI- en EGF- projecten die sinds 2007 werden uitgevoerd.JSONXLSCSV
- Locatie van scholen van de diverse netten binnen het grondgebied van de stad Antwerpen.De laag wordt jaarlijks in september bijgewerkt op basis van de lijst van vestigingen op https://onderwijs.vlaanderen.be/GEOJSONJSONCSVZIP+2
- Laag met bereikzone van alle door de stad beheerde en door scholen opengestelde sporthallen en (-zalen) (zowel de sportzalen op wijkniveau (800m en 10 min. wandelen) als de sporthallen op stadsdeelniveau (1.600m en 20 min. wandelen of 10 min. fietsen). De niet toegankelijke sportinfrastructuur van scholen en specifieke commerciële sportzalen zijn niet meegenomen. ( zie ook geodata-portaal - https://geoportaal.antwerpen.be/portal/home/search.html?q=sporthal , open geodata-portaal - http://portaal-stadantwerpen.opendata.arcgis.com/datasets?q=sportha , becijferd in stad in cijfers - https://stadincijfers.antwerpen.be/Databank/Jive/?workspace_guid=4ac65342-64c2-4c0b-82fd-c15a94db4210 ) Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). - bouwblok voorziening: 150 meter of 2 minuten wandelen - buurt voorziening: 400 meter of 5 minuten wandelen - wijk voorziening: 800 meter of 10 minuten wandelen/ 1.000 meter of 15 minuten wandelen - stadsdeel voorziening: 1.600 meter of 20 minuten wandelen of 10 minuten fietsen/ 2.400 meter of 30 minuten wandelen of 15 minuten fietsen. In totaal krijgen zo’n 50-tal lokale woonondersteunende voorzieningen bereikzones. In combinatie met de tekortzone geeft deze laag een beeld van de ruimtelijke spreiding van deze voorziening. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van de voorziening op basis van wandelafstand plannen.CSVJSONZIPHTML+2
- Laag met tekortzone van buurtsportterreinen op buurtniveau (400m en 5 min. wandelen). De tekortzone is het woongebied dat het omgekeerde weergeeft van de bepaalde bereikzone. Deze datalaag wordt jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. De voorziening kent een bepaald bereik op basis van loopafstand, rekening houdend met belangrijke barrières (water, ring, snelweg, het spoor, ...) en veilige oversteekplaatsen voor zwakke weggebruikers (tunnels, bruggen, zebrapaden met verkeerslichten). Een buurt- en wijkvoorziening krijgt een loopafstand van resp. 400 meter en 800 meter (resp. 5 en 10 min. wandelen). Voorzieningen die op stadsdeel (district of postcode) functioneren, hebben een bereik van 1600 meter (20 min. wandelen of 8 min. fietsen). De tekortzone van de voorziening geeft die woongebieden (inclusief de geplande woongebieden) weer die buiten het bereik (400 of 800m en 1600m) van een voorziening vallen. Om de tekortzone weg te werken zouden nieuwe voorzieningen in de nabijheid van deze tekortzone ingeplant moeten worden. Het beleid kan hiermee een evenwichtige ruimtelijke spreiding van voorzieningen op basis van wandelafstand plannen.KMLZIPJSONCSV+2
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘poreuze stad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor het aangrijpen van de aanpassende verschijningsvormen van de stad en heeft betrekking op de morfologie van de stad. Het is gerelateerd aan de verschillen in het stedelijk ruimtegebruik en de verschillende stromen van de gebruikers in deze ruimte. De stedelijke ruimte en haar verschijningsvormen moeten zich kunnen aanpassen aan de steeds wijzigende omstandigheden en leefgewoontes in de maatschappij. De porositeit van de stad moet gebruikt en verbeterd worden door handelsactiviteiten, wonen en werken te integreren in elkaars nabijheid. Het doel van porositeit is het in gebruik nemen van leegstaande gebouwen of onbebouwde percelen voor residentiële of economische activiteiten, eventueel gekoppeld aan de vernieuwing van het materiële weefsel en de open ruimte. Hierbij moet ook infrastructuur voor het sociale leven en het verenigingsleven gecreëerd worden. Het behoud van een zekere mix op sociaal en functioneel vlak moet verder gedifferentieerd worden op buurtniveau. Het uiteindelijke doel is het garanderen van de kwaliteit van wonen en werken in de stad en het verhogen van het algemene welzijn. Daar elk gebied in de stad andere noden kent, vergt dit een gebiedsgerichte oplossing. Dit beeld kent echter twee types van selectie die ook resulteren in twee selectie kaarten: ten eerste de selectie voor de bebouwde ruimte en ten tweede de selectie van de groene ruimte. De selectie van de gebouwde gebieden richt zich op de bouwblokken. Het betreft een wensbeeld met aandacht voor beeldkwaliteit van open en bebouwde ruimte, functionele verweving, mix van typologie, porositeit, fasering,… De selectiekaart richt zich enerzijds tot bouwblokrenovatieprojecten in de 19e eeuwse gordel en anderzijds tot projecten in moderne stadswijken van de 20st eeuwse gordel. De selectie van de groene ruimte is gerelateerd aan een groenstrategie, die zich richt op de poreuze delen van de stad. Ter bevordering van de groenvoorziening in de diverse stadswijken kunnen een aantal gebieden met een specifiek beleid geselecteerd worden. De ruimtelijke inventaris van groene ruimten in de stad en in de inventaris van tekortzones buurt- en wijkgroen, moeten ingezet worden om op stadsniveau een groennetwerk uit te bouwen. Doel: Visualisatie van de selectiekaart 05A_poreuze_stad_bebouwd van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.HTMLKMLGEOJSONJSON+2