Deze dataset bevat de data van de fietstelpaal Zuidparklaan van 2022. De metingen zijn per 5 minuten gegroepeerd in 3 waarden:Totaal: totaal aantal gepasseerde fietsersHoofdrichting: aantal gepasseerde fietsers van Sint-Lievenspoort naar Woodrow WilsonpleinTegenrichting: aantal gepasseerde fietsers van Woodrow Wilsonplein naar Sint-LievenspoortLocatie van de telpaal: https://data.stad.gent/explore/dataset/fietstelpalen-gent/table/No Data waarde: NaNEr is geen data beschikbaar van 3/1 tot en met 12/1
Filter
8845 resultaten
- De laag bevat de locaties in d stadshaven waar vissen toegelaten is.ZIPGEOJSONJSONHTML+2
- In deze dataset kan je de verschillende locaties vinden van de verschillende Donkey Republic deelfiets 'hubs' in Gent.Deze dataset wordt iedere maand geüpdatet.
- Lijst geanonimiseerde LDE (Lokale diensteneconomie) werknemers per jaar en uitgesplitst naar gemeente, provincie, geslacht en leeftijdsklasse.Alle persoonsgegevens zijn geanonimiseerd, de werknemer_case_id is specifiek gemaakt per maatregel en is niet koppelbaar over de verschillende maatregelen heen om de persoon niet identificeerbaar te maken door verrijking a.h.v. andere datasets.Unieke werknemers: Werknemers kunnen meerdere dossiers in een jaar aanvragen, als je het aantal unieke werknemers wil kennen kan je een extractie naar MS Excel maken en dan een draaitabel toepassen die de "unieke aantallen" berekent voor de gevraagde kenmerken en jaar.XLSCSVJSON
- Laag met bereikzone van openbaar vervoer haltes (tram en trein) met maximum reistijd van 15 min. vanuit de park & rides: ofwel 15 min wandelen (1.000m rond p&r), ofwel max 10 min tram rijden en 5 min wandelen (400m rond tramhalte die op 10 min rijden van de p&r ligt) ofwel 15 min. fietsen (3.000m rond p&r). (zie ook geodata-portaal - https://geoportaal.antwerpen.be/portal/home/search.html?q=parking , open geodata-portaal - http://portaal-stadantwerpen.opendata.arcgis.com/datasets?q=parking ) becijferd in stad in cijfers - https://stadincijfers.antwerpen.be/Databank/Jive/?workspace_guid=9f1ea5ce-5c4a-49e8-ab1f-ca7511a54499 ) Deze datalagen worden jaarlijks in januari geactualiseerd, op voorwaarde dat de voorziening door de bevoegde sector/dienst jaarlijks wordt beheerd en geüpdate. Deze laag geeft een beeld van de regionale/ bovenlokale bereikbaarheid vanuit de park en rides en wordt gebruikt voor de locatie van bovenlokale voorzieningen. Concreet kan dit vanuit de park en ride: 15 min. wandelen (concentrische buffer van 1.000m rond treinstation weerspiegelt 1,25 km werkelijke afstand of 15 min wandelen aan 5 km/u) 15 min. fietsen (concentrische buffer van 3km rond treinstation weerspiegelt 3,75 km werkelijke afstand of 15 min fietsen aan 15 km/u), Max 10 min. met tramrijden en 5 min. wandelen (concentrische buffer van 400m rond de volgende tramhaltes (zie ook https://www.delijn.be/nl/lijnen - https://www.delijn.be/nl/lijnen ): Vanuit P&R Luchtbal vertrekken de volgende tramlijnen: 1, 6 en 70 Met tram 1 (P+R Luchtbal - Zuid) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Ijzerlaan Met tram 6 (P+R Luchtbal - P+R Olympiade) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Merksem Lambrechtshoeken Met tram 70 (P+R Luchtbal - Eilandje) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte A'pen Londen Vanuit P&R Merksem vertrekken de volgende tramlijnen: 2 en 3 Met tram 2 (P+R Merksem - Hoboken) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Burgemeester Nolf Met tram 3 (P+R Merksem - P+R Melsele) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Gasthuishoeve Vanuit P&R Olympiade vertrekken de volgende tramlijnen: 2 en 6 Met tram 2 (P+R Merksem - Hoboken) rijd je max. 10 minuten tot aan de haltes Harmonie en Hoboken Draaiboom Met tram 6 (P+R Olympiade - P+R Luchtbal) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte A'pen Harmonie Vanuit P&R Blancefloer 3 vertrekken de volgende tramlijnen: 3 Met tram 3 (P+R Melsele - P+R Merksem) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte P+R Melsele Vanuit P&R Melsele vertrekken de volgende tramlijnen: 3 Met tram 3 (P+R Melsele - P+R Merksem) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Sporthal Vanuit P&R Linkeroever vertrekken de volgende tramlijnen: 3, 5, 9 en 15 Met tram 3 (P+R Melsele - P+R Merksem) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Opera Metro Met tram 5 (P+R Linkeroever - Wijnegem) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte A'pen Opera Metro Met tram 9 (P+R Linkeroever - Eksterlaar) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte A'pen Opera Metro Met tram 15 (P+R Linkeroever - P+R Boechout) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Opera Metro Vanuit P&R Bosuil vertrekken de volgende tramlijnen: 5 Met tram 5 (P+R Linkeroever - Wijnegem) rijd je max. 10 minuten tot aan de haltes A'pen Handel Metro en Wijnegem Shopping Center Vanuit P&R Wommelgem vertrekken de volgende tramlijnen: 8 Met tram 8 (P+R Wommelgem - Astrid) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Deurne Muggenberg Vanuit P&R Schoonselhof vertrekken de volgende tramlijnen: 10 Met tram 10 ( P+R Schoonselhof - Wijnegem) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte Kielpark Vanuit P&R Boechout vertrekken de volgende tramlijnen: 15 Met tram 15 (P+R Boechout - P+R Linkeroever) rijd je max. 10 minuten tot aan de halte GemeentepleinZIPJSONKMLHTML+2
- In woonzorgcentrum De Vijvers kan je gratis een riksja- of rolstoelfiets en kaart lenen om een fietstocht te maken met een persoon met dementie.Deze routes worden aangeboden als open data; alsook is er de mogelijkheid om deze routes te downloaden als .gpx bestand op het portaal.
- Samenvatting: Localisatie van alle foren op het grondgebied van de stad Antwerpen. Doel: De geolaag geeft de locatie van de foren weer zoals deze p laatsvinden (locatie en datums) en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid. Aanmaak: De inventarisatie gebeur t op basis van de gegevens van het Bedrijvenloket van OS/Business en Innovatie. Zowel de lokatie als de perioden wanneer de foren plaats vinden werden in beeld gebracht.GEOJSONHTMLCSVJSON+2
- Lijst van alle promotororganisaties die voor ESF, AMIF, EGF en YEI projecten subsidies hebben kregen sinds 2007.CSVJSONXLS
- Overzicht van de netbeheerders en hun activiteiten actief per gemeente.Disclaimer:Fluvius spant zich in om volledige en actuele informatie aan te bieden. Niettemin kan Fluvius niet garanderen dat alle weergegeven informatie en data volledig of correct is. De informatie en data kunnen onvolledig zijn en fouten, vergissingen of omissies bevatten.
- Samenvatting: In het s-RSA wordt het toekomstige ruimtelijke beleid van de stad Antwerpen voorgesteld. Dit beleid is opgebouwd uit een generieke of stadsbrede visie en een actieve of projectmatige aanpak. Het generieke beleid kan als volgt beschreven worden: · Het generiek beleid is opgebouwd uit zeven beelden: waterstad, ecostad, havenstad, spoorstad, poreuze stad, dorpen en metropool en megastad. Deze beelden vormen samen het collectieve geheugen van de inwoners en bezoekers van de stad. · Vanuit een generieke benadering betekent het strategisch beleid het vooropstellen van een aantal doelen, gestructureerd volgens de beelden van de stad, die op hun beurt strategische selecties en maatregelen bepalen. Deze selecties vormen de basis voor de selectiekaarten. · De beelden van de stad vormen het referentiekader waarmee elk project dat betrekking heeft op Antwerpen, rekening mee dient te houden. Dit kader wordt opgebouwd uit regels opgemaakt vanuit elk beeld. Daar de generieke regels betrekking hebben op het ganse grondgebied van de stad, dient ook het actief beleid (de ruimtes, programma’s en projecten) zich hiernaar richten Het beeld van de ‘poreuze stad’ is één van de zeven beelden binnen het s-RSA. Dit beeld pleit voor het aangrijpen van de aanpassende verschijningsvormen van de stad en heeft betrekking op de morfologie van de stad. Het is gerelateerd aan de verschillen in het stedelijk ruimtegebruik en de verschillende stromen van de gebruikers in deze ruimte. De stedelijke ruimte en haar verschijningsvormen moeten zich kunnen aanpassen aan de steeds wijzigende omstandigheden en leefgewoontes in de maatschappij. De porositeit van de stad moet gebruikt en verbeterd worden door handelsactiviteiten, wonen en werken te integreren in elkaars nabijheid. Het doel van porositeit is het in gebruik nemen van leegstaande gebouwen of onbebouwde percelen voor residentiële of economische activiteiten, eventueel gekoppeld aan de vernieuwing van het materiële weefsel en de open ruimte. Hierbij moet ook infrastructuur voor het sociale leven en het verenigingsleven gecreëerd worden. Het behoud van een zekere mix op sociaal en functioneel vlak moet verder gedifferentieerd worden op buurtniveau. Het uiteindelijke doel is het garanderen van de kwaliteit van wonen en werken in de stad en het verhogen van het algemene welzijn. Daar elk gebied in de stad andere noden kent, vergt dit een gebiedsgerichte oplossing. Dit beeld kent echter twee types van selectie die ook resulteren in twee selectie kaarten: ten eerste de selectie voor de bebouwde ruimte en ten tweede de selectie van de groene ruimte. De selectie van de gebouwde gebieden richt zich op de bouwblokken. Het betreft een wensbeeld met aandacht voor beeldkwaliteit van open en bebouwde ruimte, functionele verweving, mix van typologie, porositeit, fasering,… De selectiekaart richt zich enerzijds tot bouwblokrenovatieprojecten in de 19e eeuwse gordel en anderzijds tot projecten in moderne stadswijken van de 20st eeuwse gordel. De selectie van de groene ruimte is gerelateerd aan een groenstrategie, die zich richt op de poreuze delen van de stad. Ter bevordering van de groenvoorziening in de diverse stadswijken kunnen een aantal gebieden met een specifiek beleid geselecteerd worden. De ruimtelijke inventaris van groene ruimten in de stad en in de inventaris van tekortzones buurt- en wijkgroen, moeten ingezet worden om op stadsniveau een groennetwerk uit te bouwen. Doel: Visualisatie van de selectiekaart 05B_poreuze_stad_groen van het sRSA,De afbakeningen zijn geen harde grenzen, en kan men verder preciseren in het uitvoeringsproces. De selectiekaart is geen zoneringsplan of bodembestemmingsplan. De kaart bevestigt of ontkent geen bouwrechten Aanmaak: De selectiekaarten zijn het resultaat van de omzetting van de zeven opgemaakte beelden van de stad naar shape-formaat. De autocad-kaarten en de overeenkomstige rasters werden hiervoor als basis gebruikt. De intekening gebeurde met behulp van de grootschalige basiskaart van de stad Antwerpen.CSVGEOJSONZIPHTML+2
- Meerpalen voor schepen in het gebied van de Stadshavendienst.HTMLKMLJSONGEOJSON+2
- The Ad hoc checklist of alien species in Belgium is a species checklist dataset published by the Research Institute of Nature and Forest (INBO). It was specifically created for the TrIAS project (Tracking Invasive Alien Species, http://trias-project.be) to account for gaps in the alien species coverage in other species checklists for Belgium and mainly includes taxonomic groups and newly introduced species not covered elsewhere (yet). Due to its ad hoc nature, the list might change substantially over time. Here it is published as a standardized Darwin Core Archive and includes for each species: the scientific name, higher classification and stable taxon identifier (in the taxon core), the (confidence regarding the) presence of the species in Belgium (and its regions), the date of first introduction and last assessment (in the distribution extension), coarse habitat information (in the species profile extension), the pathway(s) of introduction, native range(s) and invasion stage in Belgium (in the description extension), and an overview of the consulted literature for each taxon (in the literature references extension). Issues with the dataset can be reported at https://github.com/trias-project/ad-hoc-checklist We have released this dataset to the public domain under a Creative Commons Zero waiver. We would appreciate it if you follow the INBO norms for data use (https://www.inbo.be/en/norms-data-use) when using the data. If you have any questions regarding this dataset, don't hesitate to contact us via the contact information provided in the metadata or via opendata@inbo.be. This dataset was published as open data for the TrIAS project (Tracking Invasive Alien Species http://trias-project.be, Vanderhoeven et al. 2017), with technical support provided by the Research Institute for Nature and Forest (INBO). It is selected as one of the authoritative sources for the compilation of a unified and reproducible checklist of alien species in Belgium.