Verzameling van de contouren van de beschikbare orthofotomozaïeken met grootschalige absolute geometrische nauwkeurigheid die ten minste een deel van Vlaanderen bedekken.
Filter
8860 resultaten
- Esri ShapeGML
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "Cadix" te Antwerpen.Dit RUP is vervallen door goedkeuring RUP "Eilandje" op 01/09/2011 (RUP_11002_10010_00001) door deputatie.Esri ShapePDFTIFF
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "2060" te Antwerpen. Dit RUP bevat ook een zone met Recht van Voorkoop voor 15 jaar op het hele plangebied(RVV_11002_215_10003_00001) en een onteigeningsplan voor één perceel (ONT_11002_252_10154_00001).Esri ShapePDFTIFF
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "Scanfil" (woonwijk 'Groen Zuid') te Antwerpen/Hoboken. Dit RUP bevat ook een zone met Recht van Voorkoop voor 15 jaar (RVV_11002_215_60001_00001).Esri ShapePDFTIFF
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "Esmoreitpark" te Antwerpen, linkeroever.Esri ShapePDFTIFF
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "Steenstraat" te Ekeren (Antwerpen)Esri ShapePDFTIFF
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "ALM". Een bestaand vergader- en communicatiecentrum van de ALM groepEsri ShapePDFTIFF
- Data met betrekking tot het Ruimtelijk Uitvoeringsplan "Post X".Esri ShapePDFTIFF
- Deze VLOPS-kaart toont de gemodelleerde totale depositie (td) van NOy (in mol/ha·jaar) voor gans Vlaanderen op 1x1 km². Deze kaart werd berekend met VLOPS23 (gebaseerd op OPS 5.1.0.2), de emissiecijfers voor NOx in 2021 en de meteorologische gegevens van 2021. Voor deze kaart werden eerst de ruwe VLOPS modeluitvoeren voor de droge depositie van NOy vermenigvuldigd met de kalibratiefactor x1,00 en de natte depositie van NOy vermenigvuldigd met de kalibratiefactor x0,97. Daarna werden deze gekalibreerde VLOPS-kaarten bij elkaar opgeteld om de totale depositie van NOy te berekenen.GeoTIFF
- Strategische geluidsbelastingskaart voor wegverkeer met meer dan 3 miljoen voertuigpassages per jaar volgens RL 2002/49/EG en aanvullende wegen. Het referentiejaar van deze data is 2021. Op de geluidskaart wordt aangegeven aan hoeveel geluid de omgeving wordt blootgesteld. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingskaarten worden geactualiseerd om de 5 jaar. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.GeoPackageGML
- Strategische geluidsbelastingkaart van belangrijke luchthavens. Het referentiejaar van deze data is 2011. Op de geluidskaart wordt de jaargemiddelde geluidsimmissie rond de luchthavens van Brussels Airport, Oostende-Brugge, Antwerpen-Deurne en Kortrijk-Wevelgem aangegeven. De geluidsbelasting wordt daarbij uitgedrukt in de parameter Lnight. Het Lnight-niveau is het gemiddelde van de geluidsniveaus tijdens de nacht (23-07u) en is één van de geluidindicatoren die representatief zijn voor mogelijke, nachtelijke slaapverstoring. Deze geluidsbelastingkaart wordt 5-jaarlijks geactualiseerd. De strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaren 2006, 2011 en 2016 werden berekend met een oude rekenmethode. Vanaf de strategische geluidsbelastingskaarten met referentiejaar 2021 werd er een nieuwe rekenmethode gehanteerd. Dit is een nieuwe gezamenlijke Europese rekenmethode die vanaf de karteringsronde met referentiejaar 2021 voor alle lidstaten verplicht is. Omdat deze rekenmethode verschilt van deze die werd toegepast bij eerdere karteringsrondes is het niet aangewezen om de resultaten van referentiejaar 2021 te vergelijken met voorgaande edities (2006, 2011 en 2016). Het valt immers niet uit te sluiten dat verschillen in berekende blootstelling louter te wijten zijn aan de toepassing van deze nieuwe rekenmethode en niet een gevolg zijn van een verhoogde of verminderde blootstelling.ShapefileGML
- Deze VLOPS-kaart toont de gemodelleerde totale stikstofdepositie (tmd) voor gans Vlaanderen (in kg N/ha·jaar) op 1x1 km². Deze kaart werd berekend met VLOPS23 (gebaseerd op OPS 5.1.0.2), de emissiecijfers voor NH3 en NOx in 2021 en de meteorologische gegevens van 2021. Voor deze kaart werden de resultaten voor de totale depositie van NHx en NOy bij elkaar opgeteld samen met een bijtelling voor opgelost organisch stikstof (DON) van 150 mol/(ha·jaar) of 2,1 kg N/(ha·jaar).GeoTIFF