-
Deelrapport Doorrekeningen Oosterweel Plan-MER fase 3 (2013)
dmow
In het kader van de milieueffectenrapportage voor de Oosterweelverbinding in Antwerpen (Plan-MER fase 3) voerde het Verkeerscentrum modeldoorrekeningen uit. 28...
-
Deelrapport Doorrekeningen Oosterweel Plan-MER fase 4 (2014)
dmow
In het kader van de milieueffectenrapportage voor de Oosterweelverbinding in Antwerpen (Plan-MER fase 4) voerde het Verkeerscentrum modeldoorrekeningen uit. In totaal werden 38...
-
Rapport Evaluatie Spitsstrook E19 Noord (2015)
dmow
Studierapport over de evaluatie van een ingevoerde maatregel. Op 14 juli 2014 werd de derde spitsstrook in Vlaanderen in gebruik genomen op de snelweg E19 Antwerpen-Breda...
-
Oosterweel: Rapport Doorrekeningen Gedifferentieerde Tol (2014)
dmow
Het Verkeerscentrum onderzoekt in dit rapport of het toepassen van de exploitatievariant ‘gedifferentieerde tol’ op de alternatieven Meccanoverbinding en Oosterweel-noord...
-
Rapport Doorrekeningen Streefbeeld R11 (2011)
dmow
De aanleg van de R11bis, een tunnel onder de R11, is één van de ingrepen die voorzien is in het Masterplan 2020 voor de Antwerpse regio. Deze studie evalueert de effecten van de...
-
Rapport Doorrekeningen Tolvrije Liefkenshoektunnel (2013)
dmow
Welke mobiliteitseffecten kan je verwachten indien de Liefkenshoektunnel permanent tolvrij gemaakt wordt? Het Verkeerscentrum onderzocht deze vraag met behulp van...
-
Rapport Evaluatie Masterplan 2020 Antwerpen (2011)
dmow
Het Masterplan 2020 is een grootschalig plan dat de mobiliteitsknoop in de Antwerpse regio moet ontwarren. Deze studie evalueert de effecten van de verschillende scenario's in...
-
Rapport Evaluatie Spitsstrook E34-E313 (2012)
dmow
De eerste spitsstrook in Vlaanderen, op de snelweg E34-E313 richting Luik tussen de Antwerpse ring en knooppunt Ranst, werd in gebruik genomen op 28 september 2011. Ruim een...
-
Rapport Haalbaarheid Spitsstrook E19 noord (2012)
dmow
Het verkeerscentrum ging in het kader van een spitsstrook haalbaarheidsstudie op zoek naar wegvakken waar een spitsstrook zinvol zou kunnen zijn. Een van de geselecteerde...
-
Rapport Simulatie Belijningsmaatregelen Antwerpen-West (2013)
dmow
Het verkeerscentrum nam het knooppunt Antwerpen-West (Ring Antwerpen x E17) onder de loep en zocht er naar kleinere ingrepen binnen de bestaande wegbreedtes die er de...
-
Rapport Simulatie Belijningsmaatregelen A12 Ekeren (2014)
dmow
Het verkeerscentrum nam de A12 tussen Ekeren en knooppunt Antwerpen-Noord onder de loep en zocht er naar kleinere ingrepen binnen de bestaande wegbreedte die er de...
-
Rapport Simulatie Belijningsmaatregelen Antwerpen-Zuid (2013)
dmow
Het verkeerscentrum nam de Antwerpse binnenring tussen knooppunt Antwerpen-Oost en knooppunt Antwerpen-Zuid onder de loep en zocht er naar kleinere ingrepen binnen de bestaande...
-
Rapport Tactische Studie E313 (2009)
dmow
De toename van het aantal verkeersongevallen en files op de E313 – in de periode 2004 tot 2008 – dreigde een hypotheek te leggen op tal van lopende of geplande initiatieven in...
-
Rapport Trajectcontrole ter hoogte van Kennedytunnel (2014)
dmow
Het verkeerscentrum bestudeerde de mogelijke effecten van een eventuele invoering van trajectcontrole op de Antwerpse Ring ter hoogte van de Kennedytunnel. Zowel de impact op de...
-
Verdeling verkeer in knooppunten en tunnels van ring Antwerpen in voorjaar 20...
dmow
Studienota Verdeling verkeer in knooppunten en tunnels van ring Antwerpen in voorjaar 2014. Naar aanleiding van de wegenwerken op de E34 Antwerpen-Knokke tussen Zwijndrecht en...
-
Rapport Verkeersindicatoren Snelwegen Vlaanderen 2017
dmow
In dit jaarlijks rapport geeft het Verkeerscentrum een kwantitatieve beschrijving van het verkeer en de evolutie ervan op snelwegen in Vlaanderen.
-
Rapport Verkeersindicatoren Snelwegen Vlaanderen 2016
dmow
In dit jaarlijks rapport geeft het Verkeerscentrum een kwantitatieve beschrijving van het verkeer en de evolutie ervan op snelwegen in Vlaanderen.
-
Evaluatie nieuwe markeringen knooppunt Antwerpen-Zuid (2015)
dmow
Studierapport over de evaluatie van een ingevoerde maatregel. De in maart 2014 gewijzigde rijwegindeling op de Antwerpse binnenring (R1) bij Antwerpen-Zuid heeft daar gezorgd...
-
Mobiliteitsstudie noordelijke Ring om Brussel (2010)
dmow
Deze mobiliteitsstudie kadert in de uitvoeringsprocedure van een milieueffectenrapport (MER). Ze geeft een duidelijk antwoord op de vraag: “Welke oplossingen kunnen de...
-
Rapport Fileproblematiek op afritten snelwegennet Vlaanderen 2013
dmow
Files op afritten kunnen onveilige verkeerssituaties creëren op de uitvoegstrook of de hoofdrijbaan van de snelweg. Om deze problematiek in kaart te brengen, voerde het...